سئو چیست؟

این نام مخفف شده ، برگرفته از عبارت Search Engine Optimization به معنی “بهینه سازی موتور جستجو” است.

سئو یا همان ” بهینه سازی موتور جستجو” اقداماتی است که برای رویت هرچه بهتر وبسایت شما در نتایج جستجو انجام میشود.

این اقدامات فرایندی است در روند تولید محتوا که اگر منطبق با الگوریتم های موتورهای جستجو باشد ، وبسایت شما را کاربران به واسطه جستجوی مطلب یا محصولی که شما تولید کرده اید خواهند یافت.

در اینجا ما به چند تکنیک از بهینه سازی موتور جستجو اشاره میکنیم:

ایجاد لینک های داخلی و خارجی 80%
قرار دادن تصاویر با کیفیت 76%
نگارش محتوای متنی منحصربفرد 84%
نوشتن متن جایگزین برای تصاویر یا همان alt 72%
استفاده از کلیدواژه های مناسب 81%

SEO

در حقیقت...

سئو نیازمند صبوری و دانش بسیار است که یک مهندس سئو می‌بایست خود را در مقابل الگوریتم های جدیدی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وبسایت ها به طور مداوم وضع می‌کنند بروز نگه دارد.

همانطور که می‌دانید در میان موتورهای جستجو ، گوگل نقش بسیار پررنگتری نسبت به رقبای خود ایفا می‌کند به گونه ای که تقریبا امروزه اولویت اول و آخر یک سئوکار پیروی از الگوریتم های پیچیده گوگل می‌باشد.

این الگوریتم ها توسط گوگل به بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی سایت میرسد که برخی از این معیارها ارزش بالاتری نسبت به باقی آنها دارد.

خوب است بدانید نحوه بکارگیری کلمات کلیدی در محتوای منحصربفردی که تولید می‌کنید ، رابطه مستقیمی با رتبه بندی سایت شما و مقدار زمانی که طول می‌کشد در نتایج جستجو در صفحات اول قرار بگیرید دارد.

بهینه سازی جستجو یا سئو و تاثیراتش
0 +

تاثیر سئو در وبسایت:

زمانی که در نتایج جستجو در صفحه اول و در جایگاه اول تا پنجم قرار میگیرید ، بازدید کننده های زیادی به خود اختصاص می‌دهید و این باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود و به دنبال آن به تعداد مشتریانتان افزوده خواهد شد.
بنابراین میزان فروش محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید افزایش خواهد یافت.

تاثیرات سئو بطور خلاصه:

سئو بهینه سازی موتور جستجو مراحل

SEM چیست؟

SEM یا Search Engine Marketing به معنی “بازاریابی موتور جستجو” می‌باشد که طی آن روش ها و تکنیک هایی برای جذب مخاطبان بیشتر عمدتا توسط تبلیغات بکار گرفته می‌شود.

سئو درون صفحه چیست؟

بکارگیری دانش سئو بصورت مستقیم ، روی کدها ، متن ها ، تصاویر ، لینک ها و… در داخل وبسایت.
بطور کلی بارگذاری اطلاعات با تفکر به الگوریتم های موتورهای جستجو در وبسایت و کنترل مستقیم بر آنها، سئو درون صفحه (On Page SEO) نام دارد

سئو بیرون صفحه چیست؟

عملیاتی که خارج از وبسایت شما صورت می‌گیرد که به واسطه آن بهتر به موتورهای جستجو معرفی میشود و جایگاه بهتری در رتبه بندی گوگل پیدا می‌کنید، سئو بیرون صفحه (Off Page SEO) می‌گویند. 
(لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می‌کند بعنوان رفرنس و مرجع)

سئو محلی چیست؟

بطور مثال اگر شما صاحب یک شرکت یا آژانس مسافربری داخل شهری هستید و در یک منطقه مشخص فعالیت می‌کنید، می‌توانید با سئو محلی ( Local SEO ) مشتریانی که در نزدیکی محل شما قرار دارند را جذب کنید.
به این صورت که اگر سئو محلی مناسبی ( کلیدواژه ها ، تگ ها ، برچسب ها و… در مورد فعالیتتان در آن منطقه خاص ) انجام داده باشید و اگر کاربر در جستجوی خود ” نزدیکترین آژانس” یا ” آژانس با نام منطقه شما ” را سرچ کند وبسایت شما در جایگاه اول نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

اگر برای بهینه سازی وبسایتتان در موتورهای جستجو از روش های غیرقانونی (فریب دادن گوگل) استفاده کنید اصطلاح سئو کلاه سیاه (blackHat SEO) را برای آن استفاده می‌کنیم.

سئو وبسایت با انجام روش های قانونی طبق الگوریتم های مشخص شده توسط موتورهای جستجو را سئو کلاه سفید (WhiteHat SEO) می‌نامند.

خدمات سئو را از مجموعه MDM "مبنا دیجیتال مارکتینگ" بخواهید.