مدیوم چیست؟
مدیوم یک پلتفرم رایگان برای نوشتن، خواندن و ارتباط با کاربران دیگر میباشد که توسط دو تن از بنیانگذاران توییتر بنام “الکسیس مادریگال” و “ایو ویلیامز” توسعه یافته است. مدیوم مکانی در بستر اینترنت است که افراد میتوانند ایده ها و داستانهایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
مدیوم را میتوان یک پلتفرم استاندارد وبلاگ نویسی و یا یک سیستم مدیریت محتوا، برای نوشتن داستان های کوتاه و مانیفستها دانست. بالبطع انگیزه ناشران از انتشار محتوا را میتوان همراه کردن دیگر مخاطبان با اهداف خود قلمداد کرد. در ادامه مطلب “مدیوم چیست” به جزئیات بیشتری در اینباره خواهیم پرداخت. با MDM همراه باشید.
استراتژی مدیوم چیست؟
در طی سال گذشته، شتاب مدیوم در حال افزایش بوده است و با استراتژی های خود روند قابل قبولی را داشته اند. این دو از مهمترین استراتژیهای مدیوم هستند:
- ایجاد یک پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان و ساده
- پرداخت پول به عده خاصی از کاربران
اما چگونه میتوان از Medium به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کرد؟ همانطور که میدانید یکی از روشهای ایجاد ترافیک بیشتر برای وبسایت خود استفاده از لینکهای خارجی است. اما چگونه می خواهید به این افزایش ترافیک دست یابید؟
میتوانید با انتشار دوباره محتوای خود در یک پلتفرم شخص ثالث ترافیک سایت خود را افزایش دهید. با این روش افراد جدیدی وارد وبلاگ شما میشوند و احتمالا از صفحات فرود شما نیز بازدید کنند که در نهایت میتواند منجر به تبدیل شدن آنها به مشتری شود.
میتوانید کمپین های بازاریابی برای بازدیدکنندگانی که از این طریق وارد وبسایت میشوند، برای جذب بیشتر آنها هدف قرار دهید. برای انتشار مجدد محتوا گزینه های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آنها مدیوم میباشد. وبسایت های ایرانی نیز با سیاست های خاص خود برای چنین هدفی وجود دارد که با یک جستجوی ساده به آنها دسترسی خواهید داشت.
چرا مدیوم؟
Medium.com حدود 180 میلیون بازدید کننده در ماه دارد. این خوانندگان به شدت با محتوای منتشر شده در اینجا درگیر هستند و مرتباً به سایت باز می گردند. اگر به تازگی یک وبلاگ جدید راه اندازی کرده اید یا می خواهید بازدیدکنندگان جدیدی را برای وبلاگ خود جذب کنید، Medium یک پلت فرم عالی برای به اشتراک گذاری محتوای شما است.
مدیوم رایگان است، شما می توانید مقالات را به صورت رایگان و به ساده ترین روش ممکن منتشر کنید.به سادگی میتوانید با کپی و پیست کردن آدرس مقاله خود، محتوایی که قبلا نوشته اید را در مدیوم به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر شما فقط یک وب سایت بسیار ابتدایی بدون بخش وبلاگ داشته باشید چه؟ نگران نباشید، می توانید از Medium به عنوان وبلاگ خود استفاده کنید و ترافیک را از آنجا به وب سایت یا صفحه رزرو آنلاین خود هدایت کنید.
مزایای استفاده از مدیوم چیست؟
- اشتراک گذاری مجدد محتوا برای دستیابی به مخاطبان بیشتر، تبلیغ برند، ترافیک وبسایت، تبدیل مخاطب به مشتری و رتبه بالاتر وبسایت در موتورهای جستجو
- تحقیق و تحلیل ایده های جدید
- ارتباط با سایر تولیدکنندگان محتوا
آموزش استفاده از مدیوم
1- پس از ورود به وبسایت مدیوم به راحتی هرچه تمام میتوانید از اکانت جیمیل خود برای لاگین استفاده کنید و وارد پنل خود شوید.
2- برای انتشار مقاله روی پروفایل خود کلیک کرده و گزینه Write a Story را بزنید.
3- برای وارد کردن یک مقاله از وبسایت دیگر روی گزینه Stories کلیک کرد و Import a story را بزنید. url مد نظر خود را وارد کرده و گزینه import را بزنید. در این حالت تمام مقاله بعلاوه تمام پیوندهای آن وارد میشود. لازم به ذکر است که قبل از انتشار مقاله میتوانید تغییرات لازم را در آن لحاظ کنید.
دقت داشته باشید که تصاویر وبلاگ کپی نمیشوند و باید آنها را به صورت دستی قرار دهید. برای این منظور به خط جدید بروید و دکمه “+” را انتخاب کرده و نماد دوربین را بزنید. مقالات فورا منتشر می شوند، اما اگر پستی با دستورالعمل های Medium مطابقت نداشته باشد، علامت گذاری می شود. این تضمین می کند که فقط محتوای با کیفیت در سایت ظاهر می شود. در ادامه بررسی خواهیم کرد که فواید مدیوم چیست.
کشف محتوا
روزانه صدها داستان در Medium منتشر می شود، بنابراین مکان بسیار خوبی برای دریافت ایده های جدید و الهام گرفتن وجود دارد. میتوانید پروفایلها را دنبال کنید و حتی در وبلاگها مشترک شوید تا بهروزرسانیهای جدید را از دست ندهید. ببینید همه درباره چه چیزی بحث می کنند، چه محتوایی بیشتر خوانندگان را درگیر می کند و شما نیز باید چه موضوعات پرطرفداری را که مرتبط با کسب و کارتان هستند پوشش دهید.
شبکه سازی
میتوانید درباره نویسندگانی تحقیق کنید که موضوعات مرتبط با کسبوکار شما را پوشش میدهند و با آنها تماس بگیرید تا ببینید که آیا میخواهند درباره شما هم چیزی بنویسند یا شما را در یک مقاله موجود معرفی کنند. پیدا کردن نویسندگان کار بسیار ساده ای است زیرا آنها معمولا در مقالههای خود به وبسایت یا به شبکه های اجتماعی خود لینک میدهند.
با اینکار درواقع محتوای تولید شده برای شما خواهد بود و به دلیل لینک دهی نویسنده به شبکه اجتماعی خود بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت. همچنین لینکی که به وبسایت شما داده میشود میتواند سئوی خارج از سایت شما را بهبود بخشد.